onsdag 9. juni 2010

Ferie i Kroatia





Mange fine motiver på min vandring i de trange gatene. Det er alltid en lyd å høre- fuglekvitter, barnelatter, hunder, katter, scooter som suser forbi, noen som sager stein, bestemødre som roper på barnebarna sine... Jeg elsker stemningen.
Gammelt, ubebodd hus som ser ut som det har sett sine beste dager. Jeg måtte bare ta bilde gjennom vinduet som ikke var der. Mon tro hva dette huset har vært gjennom? Trogir ble ikke så hardt skadet i krigen, men det er mulig dette huset fikk merke noe.

Det er nydelig å være i Kroatia på denne tiden av året. Det er frodig og de nydeligste blomster står i flor. 
Og så fant jeg noen gule saker såklart. Jeg vil tilbake! Her er det gråvær og streik fortsatt. Men snart sommerferie og tid til flere kreative krumspring. Vi må bare få malt huset utvendig først...

I love Kroatia. So many flowers, nice places to photograph, sun, sea and love!

7 kommentarer:

  1. Fantastisk fine bilder!
    Elsker de ru og slitte flatene på veggene. Det er alltid sånne motiver jeg fyller opp kameraet mitt med også!
    Så absolutt ut som et sted man burde besøke!
    Ha en finfin dag!

    SvarSlett
  2. Hei

    Prøvde å finne kontakt info til deg, men fant ikke..

    Du har en veldig flott blogg. Kunne du tenke deg å være bloggforfatter på www.sjefsmegga.no
    Ta kontakt for mer info på post@sjefsmegga.no
    Evt. via kontaktskjema på www.sjefsmegga.no

    SvarSlett
  3. Så utrolig flotte bilder du tar! Er helt imponert! Du klarer å se hva som blir gode motiv, kule vinkler og perspektiv! Hørtes herlig ut med ferie. Synd jeg ikke får min faste lærerferie og avspasering i år! :(

    SvarSlett
  4. Deler din begeistring for Kroatia. Var på Hvar for tre år siden. Nydelig!

    SvarSlett
  5. Kroatia er et nydelig feriested, kunne tenke meg å utforske mer av det på øyhopping eller seilferie. Vemodig å reise hjem fra 30 grader og sol til nysnø i fjellene og 5 grasder. Men frisk og god luft er det her iallefall! Morsomt at dere liker bildene mine. Jeg knipser i vei og ser nok rar ut der jeg står...

    SvarSlett
  6. Fine bilder! Likte spesielt godt de du tok av det ubebodde huset og de gamle dørene. Fasinerende og tenke på hva som har skjedd, hvem som har bodd der osv. Gamle dører er jo bare utrolig flott å se på. Her hjemme hadde de jo blitt renovert med en gang, tidens tann skal liksom ikke synes noen sted. Da er det godt å kunne reise til andre kulturer hvor de tenker og ser ting på en litt annen måte enn vi gjør! Håper det var litt deilig å komme hjem i gjen også ;-)

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?