søndag 7. februar 2010

Det var virkelig noe muffins her



Så fikk vi snø vi også. Etter en lang, mørk vinter med is og frost kom snøen. Så til de grader! Vi fikk iallefll svingt oss med spade, skofle og snøfreser i går og i dag. Slik så det ut utenfor i morges.



Men mat må man ha. I og med at vi går inn i ei veldig hektisk (men morsom) uke på jobb, tenkte jeg lage nistemuffins å ha med. Vi skal nemlig sette sammen 3 forestillinger med 250 elever denne uke. Hiv og hoi!



Så de nye formene fikk ben å gå på etter at ånden var innom. Muffinsene er grove, fylt med cottage cheese, skinke, krydder og oliven. Mmm!



En liten muffinsgave ble det også, til snille besteforeldre. Det fine bakepapiret og formene er fra Åhlens.

5 kommentarer:

  1. God formiddag, Rina!
    Mmmmmmmm...matmuffins som ikke er søte er virkelig noe for meg! også i de lekreste former på toppen av det hele. Tror du har fristet meg til å ta fram boka "100 forskjellige muffins" i dag, og den har jeg enda ikke innviet.
    Jeg er så glad i de prikkete muffinsformene. De har jeg også, kjøpt på Âhlens for en tid tilbake.
    Så kjekt å vite at de har slike papprør på Biltema! Ja, hva har de i grunnen ikke der?
    Skal si du bor i et vinter-eventyr!! Her er det minus 14 i dag og forfriskende kan man si! Eldstemann skulle stå på ski mesteparten av skoledagen, så han suset avgårde med grillpølser og lompe, sitteunderlag og varm drikke i sekken. Kjente ikke den helt store misunelsen i den kulda. Sannsynligvis begrenser de seg litt og tar en mindre luftetur ut, vil jeg tro.
    Ha en spennende skoleuke, Rina! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. M-m-m-muffins! Dem så veldig god ut :-)

    Æ syns det e for galt at man på enkelte butikka må betale 150 krone for en melkepakke og en trykknapp (!) - så derfor valgte æ å avsløre hemmeligheten, til butikkan sin store ergrelse :-P

    Kjempesøt venninnegave! Og om det går til et godt formål (les: klassetur) så kunne til og med æ betalt noen krone for det :-)

    Lykke til med forestilling!

    SvarSlett
  3. Oi, dem så ganske så god ut :) E d nokka sjans førr å lure ut oppskrifta?? ;D

    SvarSlett
  4. Ine: Oppskriften finner du om du klikker på stedet der det står nistemuffins! ikke mer hemmelig enn det. men jeg følger vel aldri helt oppskrifter, her puttet jeg i ca 1 dl cottage cheese, noen skiver kokt kalkunskinke i skiver og provencekrydder istedenfor oregano som jeg ikke hadde. og ja, hakket oliven! Veldig gode å varme før de spise, det skal jeg nå. Mmm!

    Catrine: Så sant så sant. Men jeg har ikke gått til det steg å finne ut hvordan de lages. Vinkartong?

    Kaspara: regner med eldstemann hadde en fin tur til tross for minusgrader? her har jeg selv holdt fortet i kveld, hektisk uke på jobb så det er gost å bare roe ned en kveld hjemme. Nå blir det to kvelder med yoga. Godt det og.

    Ha en fin uke alle sammen!

    SvarSlett
  5. Hej Rina
    Hvad er din mail-adresse så skriver jeg en mail til dig angående ugleputer.
    Hav en dejlig aften.
    :-)

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?